Reserveer tafel Boek kamer

Het geheim van een topteam

Front office dames

Maak kennis met onze Front-Office dames

Wanneer u zich meldt bij de receptie, dan is de kans groot dat één van de Front Office dames Lieke, Maria of Nicole u begroet. De receptie vormt het hart van het kasteel, zorgt voor een goede interne communicatie en is het aanspreekpunt voor onze gasten.

“Bij ons is geen dag hetzelfde,” vertelt Lieke, Front Office manager, met een lach. “Aan de balie gebeurt er vaak van alles tegelijkertijd. De telefoon gaat, een afspraak komt binnen, een hotelgast wil inchecken, een leverancier komt lossen en een collega stelt een vraag.” Hoe onthoud je alles? “Onze gouden tip is: alles opschrijven!”, dat is wat Lieke altijd adviseert.


Alles tot in de puntjes

“Het voornaamste doel is om de verwachting van de gast te overtreffen,” vertelt Nicole. “Wij geven graag een blijvende onvergetelijke ervaring mee, ook als je weer thuis bent,” sluit Lieke aan. “Onze werkzaamheden zijn heel uiteenlopend, van het in- en uitchecken van gasten, folders neerleggen en onze beschikbaarheid op diverse websites checken, tot prijzen actualiseren en het aannemen van een reservering,” vertelt Nicole. “En alles controleren,” sluit Maria erbij aan, want alles verzorgen zij tot in de puntjes.

Maria is naast haar werk bij de receptie ook verantwoordelijk voor Guest Relations. “Dat betekent zakelijke groepen ontvangen, het programma doornemen, communiceren met de afdelingen als er wijzigingen zijn. Voor de groep ben ik het eerste aanspreekpunt,” vertelt Maria enthousiast over het afwisselende werk.


Indrukwekkende verhalen

Omgaan met de gasten vinden onze gastvrouwen het allerleukst. “Je maakt zoveel verschillende dingen mee, sommige incidenten vergeet je nooit meer,” vertelt Lieke. Het ene verhaal na het andere volgt. Wat Nicole het meeste is bijgebleven: “Onlangs vertelde een gast zijn levensverhaal, deze verhalen maken echt indruk!”. Of wanneer er een calamiteit is en Nicole als BHV’er te hulp schiet. “Zo’n situatie en de reacties van omstanders maken zoveel impact!”

Soms worden we ook heel leuk verrast. “Ja, vorige week kreeg ik een bos bloemen,” vertelt Maria. “En we hebben ook bonbons gekregen,” vertelt Lieke. Terugkerende gasten waarderen de betrokkenheid. “Soms zie je ze al binnenlopen met een grote glimlach op hun gezicht.”


In de watten leggen

Wat is jullie favoriete arrangement? “Het Culinair Genieten Arrangement,” roept Maria direct. “Daarover krijgen wij de meeste complimenten.” Nicole is meer fan van het Vanenburger Deluxe Arrangement, met uitgebreide luxe als een kamer met bubbelbad. “Dit vind ik helemaal passen bij het kasteel.” En voor Lieke? “Ons nieuwste arrangement: het VIP arrangement, voor optimale luxe. We halen en brengen gasten met de golfkar. En staat een lekker flesje champagne klaar en je wordt helemaal in de watten gelegd.”


Een topteam

Zo heeft een ieder ook zijn favoriete plek op het landgoed. “De Serre,” antwoordt Maria weer als eerste. “Als alles is opgedekt, dan is het zó mooi!” Lieke antwoordt daarna: “Voor mij de Oranjerie! Het handgeschilderde plafond is prachtig en op een trouwdag kijken de gasten vaak hun ogen uit!”. Nicole moet er over nadenken, maar dan staat vast: ‘Het terras in de zomer, zo in het midden van de kasteeltuin!’ Waar ze het alledrie echt over eens zijn: “Wij hebben een topteam!” Lieke voegt eraan toe: “Daar mogen wij echt trots op zijn. Wij zijn goed op elkaar ingespeeld en de communicatie verloopt ook altijd heel prettig.”

De dames adviseren gasten om absoluut te dineren in het restaurant. “Wij horen zoveel goede verhalen van restaurantgasten. Hier word je culinair verwend. Je kunt lekker en uitgebreid tafelen en het uitzicht is prachtig. Het is de plek waar de verwachtingen écht worden overtroffen!”

Gerelateerde verhalen